CZ

		I. Úvod
Při používání Agelis nám s důvěrou svěřujete svá osobní data. Děláme všechno pro to, abychom vaši důvěru nezklamali. Proto bychom vám chtěli vysvětlit, jak chráníme vaše soukromí.

Tyto zásady popisují, která osobní data („data“) shromažďujeme, jak je používáme a sdílíme a jak to můžete ovlivnit. Přečtěte si je společně s naším přehledem ochrany soukromí, který obsahuje nejdůležitější informace o tom, jak chráníme osobní data.

Stáhnout předchozí verzi

II. Přehled
A. Rozsah platnosti
Tyto zásady platí pro všechny uživatele služeb Agelis kdekoli na světě. Týkají se používání všech aplikací, webových stránek, funkcí a dalších služeb Agelis.

Tyto zásady popisují, jak Agelis a jeho přidružené firmy shromažďují a používají data. Tyto zásady platí pro všechny uživatele Agelis po celém světě, pokud nepoužívají službu, na kterou se vztahují samostatné zásady ochrany soukromí. Tyto zásady konkrétně platí pro:

Cestující: jednotlivce, kteří si přes účet Agelis objednávají dopravní a související služby, případně jsou jim tyto služby poskytovány.
Řidiče: jednotlivce, kteří vozí cestující, a to sami za sebe nebo pod partnerskými dopravními firmami.
Příjemce objednávek: jednotlivce, kteří si přes svůj účet Agelis. Patří mezi ně jednotlivci, kteří používají funkce pro platbu hosta k přístupu ke službám s doručením anebo osobním vyzvednutím, aniž by si museli založit účet nebo se přihlásit.
Kurýry: jednotlivce, kteří poskytují doručovací služby.
Uživatele-hosty: jednotlivce, kterým jsou poskytovány dopravní nebo doručovací služby objednané majiteli jiných účtů Agelis, včetně těch, kterým jsou poskytovány služby prostřednictvím zákazníků přes přátele, členy rodiny nebo jiné individuální vlastníky účtů.
Tyto zásady platí i pro další způsoby shromažďování dat Agelisem v souvislosti s používáním služeb Agelis. Můžeme například shromažďovat kontaktní údaje majitelů nebo zaměstnanců restaurací anebo jiných obchodníků na platformách Agelis, kontaktní údaje jednotlivců, kteří spravují a používají účty vlastněné Podnikovými zákazníky, anebo data jednotlivců, kteří se chtějí zaregistrovat jako řidič nebo kurýr, ale svou žádost nedokončí.

Všechny, kterých se tyto zásady ochrany soukromí týkají, označujeme v tomto dokumentu jako „uživatele“.

Naše postupy ochrany soukromí se řídí příslušnými zákony, které platí na místech, kde působíme. To znamená, že postupy, které jsou v těchto zásadách popsané, používáme jen v případě, že nám to zákony příslušné země nebo oblasti dovolují. Upozorňujeme taky na následující:

Jestli máte ohledně našich postupů v konkrétní zemi nebo oblasti nějaké dotazy, tady nás kontaktujte.

B. Správce a přenos dat
Správci dat, která byla shromážděna v souvislosti s používáním služeb Agelis v Evropském hospodářském prostoru, Velké Británii a Švýcarsku, jsou Gradamas s.r.o.

Správcem dat, která byla shromážděna v souvislosti s používáním služeb Agelis kdekoli jinde, je Gradamas s.r.o.

Agelis shromažďuje a zpracovává osobní data po celém světě. Ať už cestujete kamkoli, vaše data cestují s vámi, takže vám dokážeme poskytovat hladce fungující služby. Taky respektujeme vaše práva na ochranu dat, ať už jste ve své domovské zemi, nebo někde jinde.

To znamená, že můžeme osobní data přenášet do jiných zemí, než je vaše domovská země, abychom vám na vaši žádost mohli poskytovat naše služby v daných jiných zemích. Osobní data můžeme předávat do jiné země i v případě, že potřebujeme reagovat na vaši žádost o zákaznickou podporu mimo vaši oblast. K historii jízd/objednávek můžou přistupovat uživatelé v jiné zemi, a to když opustí zemi, ve které byly dané služby poskytnuty. Protože se naše služby týkají několik uživatelů současně, druhému uživateli v jiné zemi můžou být k dispozici jen omezená osobní data.

Děláme to, abychom mohli dodržovat naše smlouvy se všemi uživateli, případně na základě předchozího pokynu anebo souhlasu uživatelů, rozhodnutí o odpovídající ochraně nebo jiných mechanismů přenosu, které můžou být k dispozici na základě platné legislativy (např. Standardních smluvních doložek).

Data můžeme předávat i do jiných zemí, a to v reakci na žádost policie o osobní data. Agelis při zpracovávání žádostí o předání takových dat z bezpečnostních důvodů používá robustní interní postupy. Agelis předává osobní data orgánům činným v trestním řízení jenom způsobem, který je v souladu s požadavky příslušné legislativy, jako je GDPR. Další informace o žádostech orgánů činných v trestním řízení najdete tady.

Agelis po celém světě zavedl následující opatření, kterými zajišťuje, že jsou vaše data všude chráněna stejně, ať už naše služby používáte kdekoli:

pravidla a postupy, které omezují přístup k osobním datům a umožňují je zpracovávat jen pro stanovené účely;
zvláštní školení pracovníků odpovědných za správu osobních dat;
pravidla pro přístup státních institucí k datům, která znemožňují státním institucím přístup k datům, pokud hrozí akutní riziko závažného poškození jednotlivců (až na situace, kdy na to mají nárok v souladu s platnou legislativou, jako je GDPR v EU, nebo když k tomu získaly patřičný souhlas);
robustní ochrana dat při jejich přenosu mezi aplikacemi Agelis a našimi servery a při jejich zpracovávání na našich serverech. Mezi ně patří šifrování a pseudonymizace dat, jež chrání úplnou totožnost uživatelů před neoprávněným vyzrazením.
Z důvodu usnadnění můžete svá práva na ochranu dat uplatnit přímo kontaktováním Agelis, a to vyhrazenými cestami, které jsou uvedené nahoře. Příslušné žádosti budeme zpracovávat centrálně jménem odpovídajícího správce dat. Dotazy, připomínky a stížnosti ohledně toho, jak Agelis nakládá s osobními daty, se dají posílat odsud. Přes tenhle formulář taky můžete poslat dotaz Inspektorovi ochrany dat Agelis a požádat nás o kopii Standardních smluvních doložek nebo jiných dokumentů o mechanismech předávání dat, které fungují při zpracovávání vašich dat.

III. Shromažďování a používání dat
A. Data, která shromažďujeme
Agelis shromažďuje: 

osobní data, která dostane od uživatelů (například při vytváření účtu),
osobní data vytvořená při používání jeho služeb (například polohová data, data o používání aplikace nebo data o zařízení),
osobní data z jiných zdrojů, například od jiných uživatelů nebo majitelů účtů, obchodních partnerů, dodavatelů, poskytovatelů pojištění nebo finančních řešení, případně státních úřadů.
Pro usnadnění pochopení jsme tady pro vás vytvořili vizuální shrnutí dat, která používáme, a způsobů, jakými je používáme.

Agelis shromažďuje následující data:

1. Data od uživatelů. Mezi ně patří:

Údaje z uživatelského profilu: Data shromažďujeme, když si uživatelé vytvoří nebo aktualizují účet Agelis nebo když si objednají s využitím funkcí pro platbu hosta. Tato data můžou zahrnovat jejich jméno, e-mail, telefonní číslo, přihlašovací jméno a heslo, adresu, profilovou fotku, platební nebo bankovní údaje (včetně údajů na ověřování plateb), řidičský průkaz nebo jiné doklady vystavené státními úřady (na kterých můžou být identifikační čísla a taky datum narození, pohlaví nebo fotka). Dál mezi ně patří informace o autech a pojištění řidičů a kurýrů, nouzové kontaktní údaje, nastavení uživatelů a doklady o zdravotní a fyzické způsobilosti k poskytování služeb přes aplikace Agelis.
Údaje o prověření (řidiči a kurýři): Jde o údaje, které dostaneme, když se u nás řidiči/kurýři zaregistrují, například záznamy v rejstříku dopravních přestupků a trestním rejstříku (pokud je to povolené zákony), platnost dokladů, známá alternativní jména a předchozí adresy nebo pracovní povolení. Tyto údaje může za Agelis shromažďovat autorizovaný dodavatel.
Fotky pro účely ověření totožnosti: Jde o fotky uživatelů (například selfie) anebo jejich dokladů totožnosti (například řidičského průkazu nebo pasu). Takové fotky můžeme používat k ověřování totožnosti uživatele, například pomocí technologií na ověřování obličeje. V části „Jak používáme osobní data“ se dozvíte, jak z bezpečnostních důvodů používáme fotky uživatelů (například k ověřování totožnosti).
Demografická data: Demografická data o uživatelích (například datum narození/věk, pohlaví nebo povolání) můžeme shromažďovat, když je potřebujeme pro určité služby nebo programy Agelis (doručování alkoholu nebo bezpečnostní funkce, které ženám umožňují nastavit si, že preferují služby od žen nebo pro ženy („Preference ženských cestujících“)).

Demografická data můžeme odvozovat i z jiných dat shromážděných od uživatelů. Například z křestního jména uživatele můžeme odvozovat pohlaví, aby daný uživatel mohl používat bezpečnostní funkce, jako jsou Preference ženských cestujících, případně abychom danému uživateli mohli zobrazovat přizpůsobené reklamy na produkty nebo služby třetích stran. Další informace najdete dole v části „Jak používáme osobní data“.

Taky můžeme prostřednictvím průzkumů mezi uživateli shromažďovat demografická data.
Uživatelský obsah: Shromažďujeme data, která nám uživatelé předávají, když kontaktují zákaznickou podporu Agelis (mimo jiné v centrech pro řidiče, telefonicky nebo přes videokonferenční nástroje), když posílají hodnocení nebo zpětnou vazbu ostatním uživatelům, restauracím nebo obchodníkům nebo když jinak kontaktují Agelis. Může jít o fotky anebo zvukové a obrazové záznamy, které uživatelé poslali v souvislosti s žádostí o podporu. Patří mezi ně i metadata související s vaším způsobem komunikace s Agelisem. Na obsah fotek a nahrávek poskytnutých uživateli se vztahují pravidla pro komunitu Agelis.

V některých jurisdikcích můžou uživatelé přes určitou funkci v aplikaci nebo palubní kameru nahrávat zvuk nebo obraz při jízdách. Nahrávky přes aplikaci jsou šifrované a ukládají se na zařízení uživatelů. Agelis se k nim dostane jenom v případě, že uživatel nahlásí bezpečnostní incident a přidá je do přílohy svého hlášení. Další informace najdete tady.
Cestovní údaje: Od uživatelů naší funkce Agelis Travel shromažďujeme cestovní údaje, které zahrnují data a časy naplánovaných letů, ubytování nebo rezervovaných pronájmů aut. Tyto informace shromažďujeme, (1) když uživatelé ručně zadají své údaje do itineráře Agelis Travelu, nebo (2) když nám uživatelé povolí přístup ke svým účtům na Gmailu, abychom mohli číst e-mailová potvrzení týkající se jejich cest. Když nám uživatelé udělí přístup ke svým účtům na Gmailu, Agelis ho bude používat jenom ke shromažďování cestovních údajů, které potřebuje pro funkci Agelis Travel. Při tom se bude řídit pravidly Googlu pro používání uživatelských dat ze služeb API včetně omezení pro používání dat shromážděných z účtů uživatelů na Gmailu.
2. Data vytvořená při používání našich služeb. Mezi ně patří: 

Polohová data (řidič a kurýr): Od řidičů a kurýrů shromažďujeme přesná nebo přibližná polohová data, když mají na mobilním zařízení otevřenou aplikaci Agelis a když jim aplikace Agelis běží na pozadí.
Polohová data (cestující a příjemci objednávek). Z mobilních zařízení cestujících a příjemců objednávek shromažďujeme přesná nebo přibližná polohová data (pokud nám to tito uživatelé dovolí v nastaveních svého zařízení).

Agelis tato data shromažďuje od chvíle, kdy dostane objednávku jízdy nebo něčeho jiného, až do chvíle, kdy bude daná objednávka dokončena, a taky po celou dobu, co má uživatel otevřenou (a zobrazenou) aplikaci Agelis. Informace o tom, jak si cestující a příjemci objednávek můžou zapnout shromažďování přesných polohových dat, najdete dole v části Možnost volby a transparentnost.

Cestující a příjemci objednávek můžou používat aplikace Agelis i v případě, že těmto aplikacím na svém mobilním zařízení nedovolili shromažďovat polohová data. V takovém případě ale můžou být určité funkce aplikací Agelis omezené. Třeba cestující, který si nezapnul přístup k přesným polohovým datům, musí ručně zadávat adresu vyzvednutí.

K účtu cestujícího navíc připojujeme přesná polohová data, která při jízdě shromažďujeme ze zařízení řidiče, a to i v případě, že cestující na svém zařízení nezapnul přístup k přesným polohovým datům. Tato data slouží pro účely vystavování účtenek, zákaznické podpory, odhalování podvodů, pojištění a soudních sporů.
Transakční data: V souvislosti s používáním našich služeb shromažďujeme transakční data, jako jsou typ objednaných nebo poskytnutých služeb anebo údaje o jízdě nebo objednávce (například datum a čas, objednané adresy vyzvednutí a vysazení, ujetá vzdálenost a objednané položky), a data o platebních transakcích (jako jsou název a umístění restaurace nebo obchodníka, naúčtovaná částka a způsob platby). Taky přiřazujeme jména uživatelů, kteří použili promo kód, k uživatelům, kterým daný promo kód patří.
Data o používání: Shromažďujeme data o tom, jak uživatelé používají naše služby. Mezi ně patří data a časy přístupu k našim službám, použité funkce aplikace nebo zobrazené webové stránky, typ prohlížeče nebo informace o nestabilitě aplikací a dalších činnostech systému.
Data o zařízeních: Shromažďujeme data o zařízeních, ze kterých přistupujete k našim službám, jako jsou modely hardwaru, IP adresy nebo jiné jedinečné identifikátory zařízení, operační systémy a jejich verze, software, preferované jazyky, reklamní identifikátory, data o pohybu zařízení nebo data o mobilní síti.
Komunikační data: Shromažďujeme data o hlasové nebo textové komunikaci nebo komunikaci v aplikaci, která se odehrává mezi uživateli a je zprostředkována aplikacemi Agelis. Mimo jiné shromažďujeme datum, čas a obsah textových zpráv anebo zpráv v aplikaci. Obsah hlasových hovorů můžeme shromažďovat jenom v případě, že uživatelé jsou předem upozorněni na možnost nahrávání daného hovoru.
3. Data z jiných zdrojů. Mezi ně patří:

Uživatelé zapojení do našich zvacích programů. Když například uživatel pozve někoho jiného, dostaneme od něj data pozvaného.
Uživatelé nebo jiní lidé, kteří předávají data v souvislosti s něčími nároky nebo spory.
Obchodní partneři Agelis, přes které si uživatelé založili účet Agelis, případně ho používají (například zprostředkovatelé plateb, sociální sítě nebo aplikace a webové stránky, které používají naše API nebo které nám poskytují své API).
Obchodní partneři Agelis ve spojitosti s kreditními nebo debetními kartami vydanými finanční institucí ve spolupráci s Agelisem, a to v rozsahu uvedeném ve všeobecných podmínkách karty.
Dodavatelé, kteří nám pomáhají ověřovat totožnost uživatelů, prověřovat uživatele a jejich pracovní povolení nebo zjišťovat, jestli uživatelé neporušují sankce nebo předpisy proti praní špinavých peněz nebo jestli uživatelům můžeme poskytovat služby.
Poskytovatelé pojištění, aut a finančních služeb pro řidiče a kurýry.
Partnerské dopravní firmy (v případě řidičů a kurýrů, kteří používají naše služby přes účet jiné firmy).
Veřejně dostupné zdroje.
Poskytovatelé marketingových služeb nebo prodejci dat, jejichž data Agelis používá k marketingu nebo výzkumu.
Zástupci policie, zástupci zdravotnických institucí a zástupci jiných státních úřadů.
B. Jak používáme osobní data
Agelis používá data, aby mohl zajišťovat spolehlivou a pohodlnou dopravu, doručování a jiné produkty a služby. Tato data taky používáme:

ke zlepšování ochrany našich uživatelů a zvyšování bezpečnosti našich služeb,
pro účely zákaznické podpory,  
pro účely výzkumu a vývoje,
ke zprostředkovávání komunikace mezi uživateli, 
pro účely marketingu a reklamy,
k rozesílání nemarketingových sdělení uživatelům,
ve spojitosti se soudními řízeními.
Pokud k tomu uživatelé nedají souhlas, Agelis neprodává ani nepředává jejich data třetím stranám pro účely přímého marketingu.

Pro usnadnění pochopení jsme tady pro vás vytvořili vizuální shrnutí dat, která používáme, a způsobů, jakými je používáme.

Data, která shromažďujeme, používáme:

1. K poskytování našich služeb. Agelis používá data k poskytování, přizpůsobování, provozování a zlepšování svých služeb.

Mimo jiné používá data:

K vytváření/aktualizaci účtů.
K provozování dopravních, doručovacích a jiných služeb/funkcí, jako jsou:
používání polohových dat k navigaci na místa vyzvednutí cestujících nebo místa doručení objednávek, k výpočtu přibližného času příjezdu nebo ke sledování průběhu jízd nebo doručení,
funkce, které zahrnují sdílení dat, jako jsou sdílení křestního jména řidiče a informací o autě s cestujícími za účelem usnadnění vyzvedávání, sdílení údajů o uživatelském profilu a jízdě za účelem sdílení času příjezdu a rozdělení jízdného nebo sdílení hodnocení a pochval uživatelů,
přidělování volných řidičů a kurýrů k uživatelům, kteří si objednávají služby. Uživatele můžeme přidělovat na základě dostupnosti, polohy/vzdálenosti, uživatelských nastavení/předvoleb a jiných skutečností, jako je pravděpodobnost přijetí jízdy, která vychází z předchozího chování nebo předvoleb. Další informace o tom, jak přidělujeme cestující k řidičům, najdete tady.
funkce, které postiženým usnadňují používání našich služeb,
funkce zahrnující propojování účtů, jako jsou propojování e-mailů při vytváření itinerářů Agelis Travelu nebo propojování odměnových programů za účelem poskytování partnerských benefitů (například propojování s programem Marriott Bonvoy).
K určování dynamických cen jízd Agelisem a doručení objednávek na základě skutečností, jako jsou odhadovaná doba a vzdálenost, předpokládaná trasa a dopravní situace nebo aktuální počet uživatelů, kteří si objednávají nebo kteří poskytují služby.
Ke zpracovávání plateb.
K přizpůsobování uživatelských účtů. Například můžeme na základě předchozích objednávek doporučovat uživatelům restaurace nebo jídla.
K poskytování pojištění, aut, fakturace nebo finančních řešení.
K poskytování informací o jízdách nebo doručeních uživatelům, k vystavování účtenek a k informování uživatelů o změnách našich podmínek, služeb nebo pravidel.
K provozování služeb nezbytných k údržbě našich služeb, mimo jiné k řešení softwarových chyb a provozních problémů.

Agelis provádí nahoře uvedené činnosti, aby mohl plnit své povinnosti vůči uživatelům, které mu vyplývají z podmínek smluv s uživateli, nebo aby mohl uplatňovat své legitimní zájmy a legitimní zájmy svých uživatelů.
2. Bezpečnost a ochrana. Pomocí dat chráníme naše uživatele a služby. Mezi ně patří:

Pomocí osobních dat ověřujeme totožnost uživatelů a jejich způsobilost k poskytování dopravních nebo doručovacích služeb, mimo jiné prostřednictvím prověrek, které nám pomáhají chránit naše služby před nebezpečnými řidiči nebo cestujícími.

V některých oblastech například provádíme průběžné ověřování totožnosti, při kterém musí řidiči a kurýři nahrát svoji selfie, aby se mohli připojit. Tím kontrolujeme, jestli aplikaci používá majitel příslušného účtu Agelis. Pomocí této funkce můžeme provádět i jiná ověření, například kontroly změn údajů o bankovním účtu nebo ověření pro účely opětovného zpřístupnění účtu.

Můžeme pomocí technologie rozpoznávání obličejů zpracovávat profilové fotky uživatelů, fotky dokladů totožnosti nebo jiné fotky od uživatelů, abychom zamezili půjčování účtů anebo používání našich služeb neoprávněnými řidiči a kurýry.

Můžeme taky pomocí selfie a technologie na ověřování objektů kontrolovat, jestli mají uživatelé nasazené roušky, helmy nebo jiné ochranné vybavení.

V některých zemích můžeme po cestujících vyžadovat ověření totožnosti, aby mohli platit v hotovosti nebo určitými jinými způsoby platby. Pro účely takových ověření Agelis umožňuje cestujícím zadat číslo dokladu totožnosti nebo nám poslat jeho fotku. Další informace o ověřování totožnosti cestujících najdete tady.

Příjemců objednávek se taky můžeme ptát na jejich věk a můžeme po nich požadovat fotku jejich dokladu totožnosti, abychom mohli ověřit, jestli si můžou objednávat doručení alkoholu a přebírat ho. Další informace o ověřování totožnosti příjemců objednávek najdete tady.
Na základě dat ze zařízení řidičů a kurýrů dokážeme identifikovat nebezpečné řízení (třeba jízdu nepřiměřenou rychlostí nebo prudké brzdění a zrychlování) a informovat řidiče/kurýry o tom, jak řídit bezpečně. Podle dat ze zařízení partnerských kurýrů taky kontrolujeme typ vozidla, kterým doručují.
Používání polohových dat řidiče a dat o komunikaci mezi cestujícími a řidiči ke stanovování podvodně vydělaných nebo účtovaných storno poplatků. Když například zjistíme, že řidič schválně odkládá vyzvednutí cestujícího, aby dostal storno poplatek, cestující žádný storno poplatek nezaplatí a řidič žádný takový poplatek nedostane. Pokud máte proti takové úpravě námitku, kontaktujte zákaznickou podporu Agelis.
Data o zařízení, poloze, uživatelském profilu nebo používání a další data nám pomáhají předcházet dalším typům podvodů, zjišťovat je a bojovat proti nim. Mimo jiné nám pomáhají identifikovat podvodné účty nebo podvodné používání našich služeb, předcházet používání našich služeb neoprávněnými řidiči nebo kurýry, ověřovat totožnost uživatelů ve spojitosti s určitými způsoby platby a bránit neoprávněnému přístupu k uživatelským účtům. V některých případech, třeba když zjistíme, že uživatel zneužívá zvací program Agelis nebo nahrál podvodné dokumenty, můžeme uživateli automaticky deaktivovat účet. V Evropské unii a tam, kde je to vyžadované zákonem, deaktivujeme uživatele až po přezkoumání situace některým z našich pracovníků. Pokud chcete proti takové deaktivaci něco namítnout, kontaktujte zákaznickou podporu Agelis.
Pomocí hodnocení uživatelů, hlášení incidentů a jiné zpětné vazby prosazujeme dodržování našich pravidel pro komunitu. Když mají uživatelé nízké hodnocení nebo porušují tato pravidla, v některých zemích jim můžeme deaktivovat účet. V Evropské unii a tam, kde je to vyžadované zákonem, deaktivujeme uživatele až po přezkoumání situace některým z našich pracovníků nebo až potom, co uživatel využije nebo nevyužije možnost odvolání. Další informace o tom, jak určujeme a používáme hodnocení, najdete tady (hodnocení cestujících), tady (hodnocení řidičů) a tady (hodnocení kurýrů). Pokud chcete proti takové deaktivaci něco namítnout, kontaktujte zákaznickou podporu Agelis.
Pomocí dat o řidičích (například polohy, hodnocení a pohlaví, pokud je to zákonem povoleno) a dat o cestujících (například hodnocení, místa vyzvednutí a cíle) můžeme bránit přidělování uživatelů, u kterých hrozí vyšší riziko konfliktu (například když uživatel dřív dal druhému uživateli jen jednu hvězdičku).
Sdílíme uživatelské jméno, polohu, telefonní číslo, údaje o autě a další související údaje s externími společnostmi, které pomáhají s řešením a uklidňováním případných sporů mezi uživateli v průběhu jízd anebo doručení.

Agelis provádí nahoře uvedené činnosti, aby mohl plnit své povinnosti vůči uživatelům, které mu vyplývají z podmínek smluv s uživateli, nebo aby mohl legitimně chránit sebe, své uživatele a širokou veřejnost.
3. Zákaznická podpora. Agelis používá shromážděná data (která můžou zahrnovat nahrávky hovorů) k poskytování zákaznické podpory – mimo jiné k prošetřování a řešení stížností uživatelů nebo ke sledování a zlepšování odpovědí a postupů zákaznické podpory.

Agelis provádí nahoře uvedené činnosti, aby mohl plnit své povinnosti vůči uživatelům, které mu vyplývají z podmínek smluv s uživateli, nebo aby mohl uplatňovat své legitimní zájmy v oblasti sledování a zlepšování svých služeb zákaznické podpory.

4. Výzkum a vývoj. Data používáme k testování, výzkumu, analýze, vývoji produktů a strojovému učení, abychom zlepšovali funkce pro uživatele. Díky tomu je používání našich služeb příjemnější a snazší a můžeme zlepšovat jejich bezpečnost, případně vyvíjet nové služby a funkce.

Agelis provádí nahoře uvedené činnosti, aby mohl ve svém legitimním zájmu zlepšovat své stávající služby a funkce a vyvíjet služby a funkce nové.

5. Zprostředkovávání komunikace mezi uživateli. Například řidič může zavolat nebo poslat zprávu cestujícímu, aby mu potvrdil místo vyzvednutí, cestující může kontaktovat řidiče kvůli věci zapomenuté v autě, případně restaurace nebo kurýr můžou zavolat příjemci objednávky ohledně doručení.

Agelis provádí nahoře uvedené činnosti, aby mohl plnit své povinnosti vůči uživatelům, které mu vyplývají z podmínek smluv s uživateli.

6. Marketing a reklama. Agelis používá data (jiná než data Uživatelů-hostů) k propagaci svých služeb a služeb partnerů Agelis. Mezi ně můžou patřit:

Posílání e-mailů, SMS, push oznámení a zpráv v aplikaci nebo jiných sdělení, která nějak propagují produkty, služby, funkce, nabídky, promo akce, soutěže, novinky nebo akce Agelis.

To může zahrnovat používání polohové historie, historie jízd a objednávek a dat o používání k posílání marketingových sdělení, která jsou přizpůsobená na základě vypozorovaných nebo odvozených zájmů a charakteristik uživatelů. Můžeme například posílat push oznámení s návrhy oblíbených cílů nebo obchodníků uživatele anebo zprávy v aplikaci, které nabízejí slevy nebo promo nabídky produktů nebo obchodníků podobných těm, které nebo u kterých si uživatel dřív objednal.
Zobrazování reklam Agelis v aplikacích nebo na webových stránkách třetích stran. Sem patří používání polohových dat, historie jízd a objednávek anebo dat o používání a sdílení hashovaných e-mailových adres a identifikátorů zařízení nebo uživatelů s reklamními partnery (například Facebookem a TikTokem), aby mohli takové reklamy přizpůsobovat zájmům daných uživatelů.
Zobrazování reklam třetích stran v aplikacích Agelis nebo v souvislosti s našimi službami.

Mezi ně patří i reklamy na restaurace a obchodníky, kteří jsou k dispozici na Agelis. Tyto reklamy (které v aplikacích Agelis označujeme jako „sponzorované nabídky“) obsahují doporučení, která jsou přizpůsobená na základě polohy a historie objednávek uživatelů.

Sem patří i reklamy na jiné produkty nebo služby třetích stran, které jsou přizpůsobené na základě vypozorovaných anebo odvozených zájmů a charakteristik uživatelů, které určujeme na základě dat, jako jsou přibližná poloha, údaje o jízdách a jejich historii, data o používání, demografická data (která můžou zahrnovat odvozené pohlaví) a identifikátory zařízení anebo uživatelů.

Taky sem patří reklamy přizpůsobené na základě dat o aktuální objednávce jízdy nebo doručení, a to včetně doby objednávky a objednaných služeb. Když si uživatel například objedná jízdu do supermarketu, můžeme mu v aplikaci zobrazovat reklamy na produkty třetích stran, které se v daném supermarketu prodávají.
Měření efektivity reklam Agelis a reklam třetích stran zobrazovaných v aplikacích Agelis nebo v souvislosti s našimi službami.

Pokud k tomu uživatelé nedají souhlas, neprodáváme ani nepředáváme jejich data třetím stranám pro účely přímého marketingu ani reklamy. Abychom ale mohli zobrazovat personalizované reklamy třetích stran a měřit jejich efektivitu, můžeme sdílet se zprostředkovateli reklamy data, jako jsou identifikátor reklamy nebo zařízení, hashovaná e-mailová adresa, IP adresa, přibližná poloha a informace o aktuální jízdě nebo objednávce. Tito zprostředkovatelé můžou daná data používat nebo sdílet pro své vlastní účely. Uživatelé si můžou vypnout přizpůsobování reklam v aplikaci Agelis tady. Další informace o postupech Agelis ohledně sdílení dat najdete dole v části Sdílení a předávání dat.

Agelis provádí nahoře uvedené činnosti, aby mohl posílat uživatelům sdělení o svých službách a funkcích nebo sdělení o službách a funkcích svých partnerů, a to na základě svých legitimních zájmů. Informace o tom, jak Agelis může používat vaše data k marketingovým účelům a pro účely reklamy, najdete v částech Možnost volby a transparentnost a Marketingové možnosti.
7. Nemarketingová komunikace. Agelis může používat data k posílání průzkumů a jiných sdělení, která nejsou určená k propagaci služeb anebo produktů Agelis nebo jeho partnerů. Taky můžeme uživatelům posílat sdělení ohledně voleb, hlasování, referend nebo jiných politických procesů, které se týkají našich služeb. Agelis například v minulosti rozeslal některým uživatelům e-mailová upozornění o hlasováních nebo připravovaných zákonech, které by mohly omezit služby Agelis v oblasti, kde se tito uživatelé nacházejí.

Agelis provádí nahoře uvedené činnosti, aby mohl plnit své povinnosti, které mu vyplývají ze smluv s uživateli, nebo aby mohl ve svém legitimním zájmu a v legitimním zájmu uživatelů informovat uživatele o událostech, které můžou mít vliv na jejich používání služeb Agelis.

8. Soudní řízení a právní požadavky. Data používáme k šetření nebo řešení stížností a sporů ohledně používání služeb Agelis, k plnění požadavků platných zákonů, předpisů nebo provozních licencí a smluv, případně v rámci soudních řízení nebo na žádost státních orgánů (včetně policie a soudů).

Agelis provádí nahoře uvedené činnosti, aby mohl uplatňovat své legitimní zájmy při vyšetřování a řešení pohledávek a sporů ohledně používání služeb a funkcí Agelis nebo aby mohl dodržovat platné zákonné požadavky.

C. Cookies a technologie třetích stran
Agelis a jeho partneři na svých webových stránkách a ve svých aplikacích, e-mailech a online reklamě používají cookies a další identifikační technologie k účelům popsaným v Prohlášení Agelis o cookies.

Cookies jsou malé textové soubory, které se v prohlížeči nebo zařízení ukládají z webových stránek, aplikací, online médií nebo reklamy. Agelis používá cookies a podobné technologie k následujícím účelům:

ověřování totožnosti uživatelů,
ukládání uživatelských preferencí a nastavení,
zjišťování oblíbenosti obsahu,
pořádání reklamních kampaní a měření jejich efektivity,
analyzování návštěvnosti webové stránky a trendů, a obecně vzato veškeré zkoumání online chování a zájmů uživatelů našich služeb.
Taky můžeme dovolit dalším partnerům, aby měřili a analyzovali návštěvnost našich stránek, zobrazovali za nás reklamu na internetu nebo měřili a sledovali dopad takové reklamy. Tyto subjekty můžou používat cookies, webové majáky (web beacons), SDK a další technologie k identifikaci zařízení, přes která uživatelé navštěvují naše webové stránky, případně další online stránky a služby.

Další informace o tom, jak používáme cookies a další technologie uvedené v této části, najdete v našem Prohlášení o cookies.

D. Sdílení a předávání dat
Některé služby a funkce Agelis vyžadují sdílení dat s dalšími uživateli. V některých případech data sdílíme, protože nás o to požádáte. Data taky z právních důvodů nebo v souvislosti s nějakými pohledávkami nebo spory můžeme sdílet s našimi přidruženými firmami, pobočkami nebo partnery.

Agelis může sdílet data:

1. S ostatními uživateli

Příklady:

Předáváme řidičům křestní jméno a hodnocení cestujícího a informace o místě vyzvednutí/vysazení.
Při spolujízdě předáváme spolucestujícím křestní jméno cestujícího. Při spolujízdě se cestující se taky můžou dozvědět místo vysazení svých spolucestujících.
Kurýrům a restauracím nebo obchodníkům předáváme křestní jméno a doručovací adresu příjemce objednávky a informace o objednávce. V rozsahu povoleném zákonem taky můžeme restauracím nebo obchodníkům a kurýrům předávat hodnocení a zpětnou vazbu nebo jiné informace.
Ohledně řidičů a kurýrů můžeme cestujícím, příjemcům objednávek a restauracím nebo obchodníkům předávat data, jako je jméno a fotka, dále značka, model, barva, poznávací značka a fotka auta, poloha (před jízdou a během ní), průměrné hodnocení od uživatelů, celkový počet jízd, doba od chvíle, kdy se uživatel zaregistroval jako řidič nebo kurýr, kontaktní údaje a profil řidiče nebo kurýra včetně pochval a ostatní zpětné vazby od uživatelů.

Cestujícím a příjemcům objednávek taky předáváme účtenky s údaji, jako jsou rozpis naúčtovaných částek, křestní jméno a fotka řidiče/kurýra a mapa trasy. Pokud je to vyžadované zákonem, na účtenkách najdete i další informace.
Ohledně účastníků zvacího programu Agelis můžeme předávat určitá data pozvaných uživatelů, jako je počet jízd nebo uživatel, který je pozval, a to v rozsahu, v jakém je potřebujeme ke stanovení odměny za pozvání.
2. Na žádost uživatele

Data můžeme sdílet:

S ostatními lidmi na žádost uživatele. Například když o to uživatel požádá, můžeme nasdílet jeho přibližný čas příjezdu a polohu nějakému kamarádovi, případně můžeme nasdílet informace o jízdě uživatele, když si rozdělí jízdné s kamarádem.
S obchodními partnery Agelis. Například když si objednáte nějakou službu přes partnerství nebo promo nabídku třetí strany, Agelis může dotyčnému partnerovi nebo poskytovateli nabídky předat určitá data. Mezi takové partnery a poskytovatele můžou patřit třeba ostatní služby, platformy, aplikace nebo webové stránky, které používají naše API, poskytovatelé aut a servisních služeb, poskytovatelé API nebo služeb, které Agelis používá, případně restaurace, obchodníci a jiní obchodní partneři Agelis a jejich uživatelé v souvislosti s promo akcemi, soutěžemi nebo specializovanými službami.
S tísňovými službami. Nabízíme funkce, které umožňují uživatelům v nouzi nebo po určitých incidentech sdílet data s policií, hasiči a záchranáři. Další informace najdete v následujících částech Možnost volby a transparentnost a Sdílení dat se záchranáři.
3. S veřejností

Dotazy a komentáře uživatelů na veřejných fórech, jako jsou blogy Agelis nebo stránky Agelis na sociálních sítích, můžou být volně přístupné veřejnosti, a to včetně veškerých dat, která dané dotazy nebo komentáře od uživatelů obsahují.

4. S majitelem účtu Agelis

Když je uživatel příjemcem služeb přes účet někoho jiného, data o příslušných jízdách nebo objednávkách (včetně polohových dat) můžeme předávat majiteli dotyčného účtu. K tomu dochází například v následujících situacích:

Řidič nebo kurýr používá účet, který patří partnerské dopravní firmě nebo partnerské restauraci Agelis, případně s ní souvisí.
Kamarád nebo uživatel rodinného profilu zařídí jinému uživateli svezení anebo doručení objednávky.
Kurýr doručuje jako náhradník (jenom Velká Británie).
5. S pobočkami a přidruženými firmami Agelis

Některá data sdílíme s našimi pobočkami a přidruženými firmami, které za nás poskytují služby nebo zpracovávají data. Agelis například zpracovává a uchovává data za své mezinárodní pobočky a přidružené firmy.

6. S poskytovateli služeb a obchodními partnery Agelis

Mezi ně patří:

zpracovatelé a zprostředkovatelé plateb,
poskytovatelé prověřování a kontroly totožnosti,
poskytovatelé cloudového úložiště,
Google – v souvislosti s používáním Map Google v aplikacích Agelis (o tom, jak Google shromažďuje a používá data, se dozvíte v jeho zásadách ochrany soukromí),
sociální sítě (včetně Facebooku a TikToku) – v souvislosti s používáním jejich nástrojů v aplikacích a na webech Agelis (o tom, shromažďují a používají data, se dozvíte v zásadách ochrany soukromí Facebooku, respektive v zásadách ochrany soukromí TikToku),
zprostředkovatelé reklamy, kteří Agelis umožňují zobrazovat přizpůsobené reklamy a měřit jejich efektivitu,
marketingoví partneři a poskytovatelé marketingových platforem (včetně reklamních služeb sociálních sítí, reklamních sítí, nezávislých poskytovatelů dat a dalších poskytovatelů služeb) – pro účely oslovování našich uživatelů, lepšího pochopení jejich zájmů a měření efektivity reklam,
výzkumní partneři včetně těch, kteří ve spolupráci s Agelisem nebo za Agelis provádějí ankety nebo výzkumy,
dodavatelé, kteří Agelis pomáhají se zlepšováním zabezpečení a bezpečnosti jeho aplikací a služeb,
poradci, právníci, účetní a další profesionální poskytovatelé služeb,
partnerské pojišťovny a poskytovatelé financování,
letiště,
poskytovatelé kol a koloběžek, které se dají pronajímat přes aplikace Agelis, jako je Lime,
externí poskytovatelé aut, včetně flotilových partnerů a partnerských autopůjčoven.
7. Z právních důvodů nebo v případě sporu

Agelis může předávat data uživatelů, když se domnívá, že je to vyžadované platnými zákony, předpisy, provozními licencemi nebo smlouvami, soudními řízeními nebo žádostmi státní správy, případně když se domnívá, že je to jinak vhodné z bezpečnostních nebo podobných důvodů.

Sem patří sdílení dat s policií a soudy, orgány ochrany veřejného zdraví, dalšími státními úřady, letišti (pokud to správa letiště vyžaduje jako podmínku k činnosti na pozemcích letiště) nebo jinými třetími stranami, pokud je to nutné k vymáhání našich všeobecných podmínek, smluv s uživateli nebo jiných pravidel, pokud je to nutné k ochraně práv nebo majetku Agelis nebo někoho jiného, případně pokud v souvislosti s používáním našich služeb dojde k nějakým sporům nebo vzniknou nějaké právní nároky. Když používáte platební kartu někoho jiného a v souvislosti s tím dojde k nějakému sporu, můžeme mít ze zákona povinnost předat vaše data majiteli dotyčné karty, a to včetně dat o jízdách a objednávkách.

Dál sem patří sdílení dat s někým jiným v souvislosti s případným slučováním firem, prodejem majetku, konsolidací nebo restrukturalizací, financováním nebo přechodem celé naší firmy nebo její části do vlastnictví jiné firmy, případně při jednání o některé z těchto skutečností.

8. Se souhlasem

Agelis může sdílet i jiná data uživatele, než která jsou uvedená v těchto zásadách, pokud na to uživatele upozorní a dostane od něj souhlas.

E. Uchovávání a mazání dat
Agelis uchovává data uživatelů tak dlouho, dokud je potřebuje k účelům popsaným nahoře.

Agelis uchovává uživatelská data, aby mohl poskytovat své služby a dodržovat své zákonné povinnosti.

Agelis uchovává data uživatelů tak dlouho, dokud je potřebuje k účelům popsaným nahoře. Doba, po kterou uchováváme uživatelská data, je dána typem dat, kategorií uživatelů, kterých se data týkají, a účely, pro které jsme daná data shromáždili.

Doba, po kterou Agelis uchovává uživatelská data, může být dále dána požadavky zákonů a předpisů, bezpečnostními požadavky a potřebou prevence podvodů, případně problémy souvisejícími s uživatelským účtem, jako je nedoplatek anebo nevyřešená reklamace nebo spor.

Příklady:

Uživatelská data cestujících a příjemců objednávek (například údaje z uživatelského profilu nebo přihlašovací údaje) uchováváme po dobu existence jejich uživatelského účtu a zpracováváme je za účelem poskytování našich služeb.
Určité kategorie dat uživatelů uchováváme maximálně 7 let bez ohledu na dobu existence uživatelského účtu. Jde třeba o polohová data, ze kterých počítáme poplatek za jízdu v souladu s daňovými předpisy.
Určité kategorie dat všech uživatelů uchováváme po dobu, která nesouvisí s existencí příslušného uživatelského účtu, abychom zabránili podvodnému používání aplikace. Doba, po kterou jsou data uchovávána, bude záviset na tom, jestli jsou tato data nutná z bezpečnostních důvodů nebo pro účely prevence podvodů, případně na požadavcích zákonů a předpisů. Příkladem jsou neúplné žádosti o pozici řidiče, které uchováváme po dobu 1 roku, a zamítnuté žádosti o pozici řidiče nebo komunikace se zákaznickou podporou ohledně bezpečnostních incidentů, které uchováváme po dobu 7 let.
Na základě požadavků zákonů nebo předpisů, z bezpečnostních důvodů, za účelem předcházení podvodům nebo kvůli problémům ve spojitosti s účtem uživatele (když má nedoplatek anebo nějakou nevyřešenou žádost nebo spor) můžeme určité kategorie dat uchovávat i po smazání účtu uživatele. Jde například o profilová data, data o autě nebo data související s daněmi. Obvykle to znamená, že účet a data daného uživatele uchováváme 7 let od žádosti o smazání.
Uživatelé můžou kdykoli požádat o smazání svých účtů. Agelis si může nechat data uživatelů i potom, co dostane žádost o jejich smazání, a to ze zákonných důvodů nebo z důvodů uvedených v těchto zásadách.


Uživatelé nás můžou kdykoli požádat o smazání svého účtu, a to přes aplikaci Agelis v nabídce Nastavení > Soukromí nebo přes web Agelis (cestující a příjemci objednávek tady, řidiči a kurýři tady a uživatelé, kteří platí jako hosté, tady).

Když Agelis dostane žádost o smazání účtu, daný účet a související data smaže. Některá data si ale nechá, protože to po něm požadují zákony nebo předpisy, protože je potřebuje pro účely bezpečnosti, ochrany nebo prevence podvodů nebo protože souvisejí s účtem uživatele, který má nedoplatek anebo nějakou nevyřešenou žádost nebo spor. Protože se musíme řídit určitými zákony a předpisy, které se týkají řidičů a kurýrů, obvykle to znamená, že si účet a data těchto uživatelů necháváme po zákonem danou dobu uchovávání od chvíle, kdy jsme dostali žádost o smazání. Data cestujících a příjemců objednávek obvykle smažeme do 90 dnů od chvíle, kdy dostaneme žádost o jejich smazání (až na výjimky uvedené nahoře, kvůli kterým tato data musíme nebo potřebujeme uchovávat).

IV. Možnost volby a transparentnost
Agelis umožňuje uživatelům prohlížet a určovat data, která o nich smí shromažďovat, a to přes:

nastavení soukromí,
oprávnění na zařízeních,
hodnocení v aplikaci,
marketingové možnosti. 
Uživatelé taky můžou Agelis požádat, aby jim ukázal nebo předal jejich data, aby jim změnil, aktualizoval nebo smazal účet nebo aby omezil zpracovávání jejich dat.

A. Nastavení soukromí

V nabídce Nastavení > Soukromí v aplikaci Agelis můžou cestující a příjemci objednávek nastavit nebo upravit své předvolby shromažďování a sdílení polohových dat, sdílení dat se záchranáři a oznámení. Naše Centrum ochrany soukromí je k dispozici i ve webové verzi.

Shromažďování polohových dat (cestující a příjemci objednávek)

Cestující a příjemci objednávek můžou Agelis povolit nebo zakázat shromažďování polohových dat ze svých mobilních zařízení, a to v nastaveních zařízení, která najdou v nabídce Nastavení > Soukromí > Poloha.
Sdílení aktuální polohy (cestující)

Cestující můžou Agelis povolit nebo zakázat sdílení dat o aktuální poloze ze svých mobilních zařízení s řidiči, a to v nastaveních zařízení, která najdou v nabídce Nastavení > Soukromí > Poloha.
Sdílení dat se záchranáři

Cestující můžou Agelis povolit sdílení dat o aktuální poloze ze svých mobilních zařízení s policií, hasiči a záchranáři. Mezi tato data může patřit přibližná poloha při volání na tísňovou linku, údaje o značce, modelu, barvě a poznávací značce auta, jméno a telefonní číslo cestujícího, místa vyzvednutí a vysazení nebo jméno řidiče.

Cestující tuto funkci můžou zapnout nebo vypnout v nabídce Nastavení > Soukromí > Poloha nebo v Bezpečnostním centru.
Řidiči a kurýři můžou sdílení dat se záchranáři zapnout nebo vypnout přes nastavení aplikace (v nabídce Sdílení dat se záchranáři) nebo přes Bezpečnostní nástroje.
Oznámení: informace o účtu a jízdách

Agelis posílá uživatelům oznámení o stavu jízdy a zprávy ohledně aktivity na jejich účtu. Oznámení jsou důležitou součástí aplikace Agelis a nedají se vypnout. Uživatelé ale můžou vybrat, jak se jim tato oznámení mají zobrazovat. Nastavit si to můžou v nabídce Nastavení > Soukromí.
Oznámení: slevy a novinky

Uživatelé můžou Agelis dovolit, aby jim posílal push oznámení o slevách a novinkách. Push oznámení se dají zapnout nebo vypnout v aplikaci Agelis v nabídce Nastavení > Soukromí.
Zprávy od restaurací a obchodníků

B. Oprávnění na zařízeních

Většina platforem pro mobilní zařízení (iOS, Android atd.) definuje určité typy dat zařízení, ke kterým aplikace nemají přístup bez souhlasu uživatele, a na každé z těchto platforem se takový souhlas uděluje jinak. Podívejte se do nastavení zařízení nebo se obraťte na výrobce.

C. Stránky hodnocení v aplikaci

Řidiči a cestující se po každé jízdě můžou vzájemně ohodnotit 1 až 5 hvězdičkami. U každého uživatele počítáme průměr hodnocení, která dostal, a zobrazujeme ho ostatním uživatelům, kterým poskytuje služby nebo od kterých služby dostává. Například řidičům se zobrazují hodnocení cestujících, kteří si u nich objednávají svezení, a cestujícím se zase zobrazuje hodnocení řidiče, který je poveze.

Díky tomuto obousměrnému systému se všichni chovají odpovědně. Řidiči i cestující tak dbají na ohleduplnost a bezpečnost.

Cestující najdou své průměrné hodnocení v hlavní nabídce aplikace Agelis. V Centru ochrany soukromí Agelis si můžou prohlédnout podrobný rozpis svého průměrného hodnocení.

Řidiči si své průměrné hodnocení můžou zobrazit klepnutím na svou profilovou fotku v aplikaci Agelis Driver. Kliknutím sem si zobrazíte další informace.

Kurýři dostávají hodnocení od příjemců objednávek, restaurací a obchodníků. Kliknutím sem si zobrazíte další informace.

D. Možnosti marketingu a reklamy

Agelis poskytuje uživatelům následující možnosti ohledně používání jejich dat k marketingovým a reklamním účelům:

Přizpůsobená marketingová sdělení od Agelis: Uživatelé můžou tady určit, jestli chtějí dostávat oznámení (například e-maily, push oznámení nebo zprávy v aplikaci) o produktech a službách Agelis, která jsou přizpůsobená na základě jejich dat, aby pro ně byla relevantnější. Uživatelé taky tady můžou určit, jestli chtějí od Agelis dostávat nějaké marketingové e-maily.
Reklamy na Agelis: Tady můžou uživatelé určit, jestli se smí jejich data používat a sdílet s reklamními partnery za účelem zobrazování přizpůsobených reklam na produkty a služby Agelis v aplikacích a na webových stránkách někoho jiného, případně k měření efektivity daných reklam.
Reklamy na restaurace a obchodníky: Tady můžou uživatelé určit, jestli smí Agelis používat jejich historii objednávek a hledání za účelem zobrazování přizpůsobených reklam na restaurace nebo obchodníky, kteří jsou k dispozici na Agelis.
Reklamy třetích stran: Tady můžou uživatelé určit, jestli smí Agelis používat jejich data k zobrazování reklam na produkty nebo služby třetích stran, které jsou přizpůsobené podle vypozorovaných nebo odvozených zájmů a vlastností daného uživatele.
Cookies a související technologie: Informace o tom, jak může Agelis řídit používání cookies a souvisejících technologií, a to i za účelem zobrazování personalizovaných reklam, najdete v našem Oznámení o cookies.
E. Žádosti o uživatelská data

Agelis nabízí uživatelům různé cesty, jak se můžou ptát na zpracovávání svých dat, posílat k němu připomínky, případně k němu odvolat souhlas.

Přístup k datům: Uživatelé můžou ke svým datům (včetně profilových dat a historie jízd nebo objednávek) přistupovat přes aplikace Agelis nebo přes web Agelis. Uživatelé si taky pomocí naší funkce Prohlédněte si svá data můžou zobrazit online přehled informací o svém účtu, ve kterém najdou mimo jiné počet jízd nebo objednávek, hodnocení, postup při plnění podmínek odměn nebo počet dnů od své registrace u Agelis. Uživatelé taky můžou tady požádat o přístup ke svým datům.
Přenositelnost dat: Uživatelé si přes náš nástroj Stáhni si svá data můžou vyžádat kopii svých dat. Přehled dat dostupných přes tento nástroj najdete tady. Uživatelé si taky můžou tady vyžádat kopii svých dat.
Změna nebo aktualizace dat: Uživatelé můžou změnit své jméno, telefonní číslo, e-mailovou adresu, způsob platby a fotku na svém účtu, a to v nastaveních aplikací Agelis nebo portálu pro řidiče. Uživatelé taky můžou tady požádat o aktualizaci nebo opravu svých dat.
Smazání dat: Uživatelé můžou přes Centrum ochrany soukromí Agelis nebo přes nabídku Nastavení > Soukromí v aplikaci Agelis kdykoli požádat o smazání svého účtu.
Námitky, omezení a stížnosti: Uživatelé můžou Agelis požádat, aby přestal používat některé nebo všechna jejich data nebo aby používání jejich dat omezil. Mimo jiné můžou vznášet námitky k používání dat na základě legitimních zájmů Agelis. Agelis může data po této námitce nebo žádosti i dál zpracovávat, a to v rozsahu, který je požadovaný nebo povolený zákony.

Podle toho, kde se uživatelé nachází, můžou mít právo stěžovat si u úřadu na ochranu osobních údajů v příslušné zemi na to, jak Agelis zachází s jejich daty. Například uživatelé v Evropské unii a Jižní Americe můžou takové stížnosti posílat úřadům na ochranu osobních údajů v zemi, kde žijí.

Uživatelé můžou své námitky a stížnosti posílat odsud.
V. Aktualizace těchto zásad
Tyto zásady můžeme příležitostně aktualizovat. 

Tyto zásady můžeme příležitostně aktualizovat. Když budeme chtít udělat nějaké podstatné změny, předem vás na ně upozorníme, a to v aplikacích Agelis nebo jinak, například e-mailem. Taky se čas od času k těmto zásadám vraťte a znova si je přečtěte, ať máte nejnovější informace o tom, jak chráníme vaše soukromí.

Když to uděláme a vy budete naše služby dál používat, v rozsahu povoleném zákonem to budeme považovat za váš souhlas s aktualizovanými zásadami.

EN

I. Introduction
When you use Agelis, you trust us with your personal data. We do everything we can to ensure that we do not betray your trust. That's why we'd like to explain how we protect your privacy.

This policy describes what personal data ("data") we collect, how we use and share it, and how you can control it. Read them alongside our Privacy Overview, which contains the most important information about how we protect personal data.

Download previous version

II. Overview
A. Scope of validity
This policy applies to all users of Agelis services anywhere in the world. They apply to the use of all Agelis applications, websites, features and other services.

This policy describes how Agelis and its affiliates collect and use data. This policy applies to all Agelis users worldwide, unless they are using a service that is covered by a separate privacy policy. Specifically, this policy applies to:

Passengers: individuals who order or are provided with transport and related services through an Agelis account.
Drivers: individuals who transport passengers, either on their own or under partner transport companies.
Recipients of orders: individuals who book through their Agelis account. This includes individuals who use the guest payment features to access services with delivery and/or personal pickup without having to create an account or log in.
Couriers: individuals who provide delivery services.
Guest Users: individuals who receive transportation or delivery services ordered by other Agelis account holders, including those who receive services through customers via friends, family members or other individual account holders.
This policy also applies to other ways Agelis collects data in connection with your use of Agelis services. For example, we may collect contact information of restaurant owners or employees or other merchants on Agelis platforms, contact information of individuals who manage and use accounts owned by Enterprise Customers, or data of individuals who wish to register as a driver or courier but do not complete their application.

We refer to all those affected by this privacy policy as "users" in this document.

Our privacy practices are governed by the applicable laws in the places where we operate. This means that we use the practices described in this policy only when the laws of the relevant country or region allow us to do so. Please also note the following:

If you have any questions about our practices in a particular country or region, please contact us here.

B. Controller and data transfer
The data controllers of the data collected in connection with the use of Agelis services in the European Economic Area, the United Kingdom and Switzerland are Gradamas Ltd.

Gradamas s.r.o. is the data controller of data collected in connection with the use of Agelis services elsewhere.

Agelis collects and processes personal data worldwide. Wherever you travel, your data travels with you so we can provide you with a seamless service. We also respect your data protection rights, whether you're in your home country or elsewhere.

This means that we may transfer personal data to countries other than your home country in order to provide you with our services in those other countries at your request. We may also transfer personal data to another country if we need to respond to your request for customer support outside your area. Your ride/order history may be accessed by users in another country when they leave the country in which the services were provided. Because our services involve several users at the same time, only limited personal data may be available to the other user in another country.

We do this in order to comply with our contracts with all users, where applicable, based on prior instruction and/or consent of users, decisions on adequate protection or other transfer mechanisms that may be available under applicable legislation (e.g. Standard Contractual Clauses).

We may also transfer data to other countries in response to police requests for personal data. Agelis uses robust internal procedures when processing requests to transfer such data for security reasons. Agelis only transfers personal data to law enforcement authorities in a manner that complies with the requirements of relevant legislation such as the GDPR. Further information on requests from law enforcement authorities can be found here.

Agelis has put in place the following measures around the world to ensure that your data is protected in the same way wherever you use our services:

rules and procedures that restrict access to personal data and allow it to be processed only for specified purposes;
specific training for staff responsible for the management of personal data;
rules on access to data by state institutions, which prevent state institutions from accessing data where there is an acute risk of serious harm to individuals (except where they are entitled to do so under applicable legislation such as the EU GDPR or have obtained appropriate consent to do so);
Robust data protection when data is transferred between Agelis applications and our servers and when it is processed on our servers. This includes encryption and pseudonymization of data to protect the full identity of users from unauthorized disclosure.
For convenience, you can exercise your data protection rights directly by contacting Agelis through the dedicated channels listed above. We will process the relevant requests centrally on behalf of the relevant data controller. Questions, comments and complaints about how Agelis handles personal data can be sent from here. You can also send a query to the Agelis Data Protection Officer via this form and ask us for a copy of the Standard Contractual Clauses or other documents about the data transfer mechanisms that operate when processing your data.

III. Collection and use of data
A. Data we collect
Agelis is gathering: 

personal data it receives from users (for example, when creating an account),
personal data generated when using its services (for example, location data, app usage data or device data),
personal data from other sources, such as other users or account holders, business partners, suppliers, insurance or financial solutions providers, or government authorities.
To make it easier to understand, we've created a visual summary of the data we use and how we use it.

Agelis collects the following data:

1. Data from users. These include:

User profile data: We collect data when users create or update an Agelis account or when they place an order using the guest payment features. This data may include their name, email, phone number, login and password, address, profile photo, payment or banking information (including payment verification information), driver's license or other documents issued by government authorities (which may include identification numbers as well as date of birth, gender or photo). Others include car and insurance information for drivers and couriers, emergency contact details, user settings and proof of health and physical fitness to provide services through Agelis.
Vetting data (drivers and couriers): this is the data we receive when drivers/ couriers register with us, such as traffic offence and criminal records (where permitted by law), validity of documents, known alternative names and previous addresses or work permits. This information may be collected on Agelis' behalf by an authorized contractor.
Identity verification photos: these are photos of users (for example, selfies) or their identity documents (for example, their driver's licence or passport). We may use such photos to verify a user's identity, for example, using facial verification technologies. See "How We Use Personal Information" to learn how we use photos of users (for example, for identity verification) for security reasons.
Demographic Data: we may collect demographic data about users (such as date of birth/age, gender or occupation) when we need it for certain Agelis services or programs (alcohol delivery or safety features that allow women to set their preference for services by or for women ("Female Traveler Preference")).

Demographic data can also be derived from other data collected from users. For example, we may infer a user's gender from their first name to enable that user to use security features such as Female Traveler Preferences or to serve customized advertisements for third-party products or services to that user. For more information, see "How We Use Personal Information" below.

We may also collect demographic data through user surveys.
User Content: we collect data that users provide to us when they contact Agelis customer support (including, but not limited to, at driver centers, by phone or video conferencing tools), when they send reviews or feedback to other users, restaurants or merchants, or when they otherwise contact Agelis. This may include photos and/or audio and visual recordings sent by users in connection with a support request. This includes metadata related to your interaction with Agelis. The content of photos and recordings provided by users is subject to the Agelis Community Guidelines.

In some jurisdictions, users can record audio or video while driving via a feature in the app or on-board camera. Recordings via the app are encrypted and stored on users' devices. Agelis can only access them if the user reports a safety incident and adds them as an attachment to their report. For more information, click here.
Travel data: we collect travel data from users of our Agelis Travel feature, which includes dates and times of scheduled flights, accommodation or booked car rentals. We collect this information (1) when users manually enter their information into the Agelis Travel itinerary, or (2) when users allow us access to their Gmail accounts so that we can read email confirmations regarding their travel. When users grant us access to their Gmail accounts, Agelis will only use that access to collect the travel information it needs for the Agelis Travel feature. In doing so, it will follow Google's rules for using user data from API services, including restrictions on the use of data collected from users' Gmail accounts.
2. Data created when using our services. These include: 

Location data (driver and courier): we collect precise or approximate location data from drivers and couriers when they have the Agelis app open on their mobile device and when the Agelis app is running in the background.
Location data (passengers and order recipients). We collect precise or approximate location data from the mobile devices of passengers and order recipients (if these users allow us to do so in their device settings).

Agelis collects this data from the moment it receives an order for a ride or something else until the order is completed, and for as long as the user has the Agelis app open (and displayed). For information on how riders and order recipients can turn on the collection of precise location data, please see the Options and Transparency section below.

Passengers and order recipients can use Agelis apps even if they have not allowed these apps to collect location data on their mobile device. However, in this case, certain features of the Agelis apps may be limited. For example, a passenger who has not enabled access to accurate location data must manually enter a pickup address.

In addition, we attach precise location data that we collect from the driver's device during the journey to the passenger's account, even if the passenger has not enabled access to precise location data on their device. This data is used for billing, customer support, fraud detection, insurance and litigation purposes.
Transactional Data: in connection with the use of our services, we collect transactional data such as the type of services ordered or provided and/or trip or order data (such as date and time, pick-up and drop-off addresses ordered, distance traveled, and items ordered), and payment transaction data (such as the name and location of the restaurant or merchant, amount charged, and method of payment). We also match the names of users who used the promo code to the users to whom the promo code belongs.
Usage Data: we collect data about how users use our services. This includes the dates and times we access our services, the application features used or web pages viewed, browser type, or information about application instability and other system activity.
Device Data: we collect data about the devices from which you access our Services, such as hardware models, IP addresses or other unique device identifiers, operating systems and versions, software, preferred languages, advertising identifiers, device movement data, or mobile network data.
Communication Data: we collect data about voice, text or in-app communications that take place between users and are mediated by Agelis applications. Among other things, we collect the date, time and content of text and/or in-app messages. We may collect the content of voice calls only if users are notified in advance that the call may be recorded.
3. Data from other sources. These include:

Users participating in our invitation programs. For example, when a user invites someone else, we get the invitee's data from them.
Users or other people who submit data in connection with someone's claims or disputes.
Agelis business partners through which users have created an Agelis account or use an Agelis account (for example, payment processors, social networks, or apps and websites that use our API or that provide their API to us).
Agelis business partners in connection with credit or debit cards issued by a financial institution in cooperation with Agelis, to the extent specified in the general terms and conditions of the card.
Vendors who help us verify users' identities, screen users and their work permits, or determine whether users are in violation of sanctions or anti-money laundering regulations or whether we can provide services to users.
Providers of insurance, car and financial services for drivers and couriers.
Partner transport companies (in the case of drivers and couriers who use our services through another company's account).
Publicly available resources.
Marketing service providers or data vendors whose data Agelis uses for marketing or research.
Representatives of the police, representatives of medical institutions and representatives of other state agencies.
B. How we use personal data
Agelis uses data to provide reliable and convenient transportation, delivery and other products and services. We also use this data:

to improve the protection of our users and enhance the security of our services,
for customer support purposes,  
for research and development purposes,
to mediate communication between users, 
for marketing and advertising purposes,
to send non-marketing communications to users,
in connection with legal proceedings.
Unless users consent, Agelis does not sell or transfer their data to third parties for direct marketing purposes.

To make it easier to understand, we've created a visual summary of the data we use and how we use it.

We use the data we collect:

1. To provide our services. Agelis uses data to provide, customize, operate and improve its services.

Among other things, it uses data:

To create/update accounts.
To operate transport, delivery and other services/functions such as:
using location data to navigate to passenger pick-up or delivery locations, to calculate approximate arrival times or to track the progress of journeys or deliveries,
features that include data sharing, such as sharing the driver's first name and car information with passengers to facilitate pickups, sharing user profile and ride data to share arrival times and fare distribution, or sharing user ratings and compliments,
assigning available drivers and couriers to users who order services. We may assign users based on availability, location/distance, user settings/preferences, and other factors such as the likelihood of accepting a ride based on previous behavior or preferences. For more information on how we assign riders to drivers, click here.
features that make it easier for people with disabilities to use our services,
Features including account linking, such as linking emails to create Agelis Travel itineraries or linking rewards programs to provide partner benefits (for example, linking to the Marriott Bonvoy program).
To determine dynamic pricing of Agelis rides and delivery of orders based on facts such as estimated time and distance, estimated route and traffic situation or the actual number of users ordering or providing services.
To process payments.
To customize user accounts. For example, we can recommend restaurants or meals to users based on previous orders.
To provide insurance, auto, billing or financing solutions.
To provide information about rides or deliveries to users, to issue receipts, and to inform users of changes to our terms, services or policies.
To operate the services necessary to maintain our services, including but not limited to, resolving software bugs and operational issues.

Agelis carries out the above activities in order to fulfil its obligations towards its Users under the terms of its agreements with its Users or to pursue its legitimate interests and the legitimate interests of its Users.
2. Safety and security. We use data to protect our users and services. These include:

We use personal data to verify the identity of users and their eligibility to provide transportation or delivery services, including through background checks that help us protect our services from unsafe drivers or passengers.

In some areas, for example, we perform ongoing identity verification where drivers and couriers have to upload a selfie to join. This checks that the app is being used by the relevant Agelis account holder. We may also use this feature to perform other verifications, such as checks for changes to bank account details or verification for account re-access purposes.

We may use facial recognition technology to process users' profile, ID or other photos to prevent unauthorized drivers and couriers from renting accounts or using our services.

We can also use selfie and object verification technology to check if users are wearing hoods, helmets or other protective equipment.

In some countries, we may require passengers to verify their identity in order to pay with cash or certain other payment methods. For such verifications, Agelis allows travelers to enter an ID number or send us a photo of their ID. For more information about passenger identity verification, please click here.

We may also ask the recipients of orders their age and may ask them for a photo ID to verify that they can order alcohol delivery and pick up. You can find more information about verifying the identity of order recipients here.
Based on data from drivers' and couriers' devices, we can identify dangerous driving (for example, speeding or hard braking and acceleration) and inform drivers/couriers on how to drive safely. We also use data from partner couriers' devices to check the type of vehicle they use to deliver.
Using driver location data and passenger-driver communication data to determine fraudulently earned or charged cancellation fees. For example, if we find that a driver deliberately delays picking up a passenger in order to receive a cancellation fee, the passenger pays no cancellation fee and the driver receives no such fee. If you object to such an arrangement, please contact Agelis Customer Support.
Device, location, user profile or usage and other data helps us prevent, detect and combat other types of fraud. Among other things, they help us identify fraudulent accounts or fraudulent use of our services, prevent unauthorized drivers or couriers from using our services, verify the identity of users in connection with certain payment methods, and prevent unauthorized access to user accounts. In some cases, such as when we discover that a user has abused the Agelis invitation program or uploaded fraudulent documents, we may automatically deactivate the user's account. In the European Union and where required by law, we will deactivate users only after one of our staff members has reviewed the situation. If you wish to object to such deactivation, please contact Agelis Customer Support.
We enforce our community rules through user ratings, incident reporting and other feedback. When users have low ratings or violate these rules, we may deactivate their accounts in some countries. In the European Union and where required by law, we will only deactivate users after a review of the situation by one of our staff or after the user has exercised or not exercised the appeal option. For more information on how we determine and use ratings, please see here (passenger ratings), here (driver ratings) and here (courier ratings). If you wish to object to such deactivation, please contact Agelis customer support.
Using driver data (e.g. location, rating and gender if legally allowed) and passenger data (e.g. rating, pick-up locations and destinations) we can prevent the allocation of users at higher risk of conflict (e.g. if a user has previously given another user only one star).
We share username, location, phone number, car details and other related data with external companies to help resolve and calm any disputes between users during rides and/or delivery.

Agelis carries out the above activities in order to fulfil its obligations to users under the terms of its agreements with users or to legitimately protect itself, its users and the general public.
3. Customer support. Agelis uses the data collected (which may include call recordings) to provide customer support - including, but not limited to, investigating and resolving user complaints or monitoring and improving customer support responses and practices.

Agelis carries out the above activities in order to fulfil its obligations to users under the terms of its agreements with users or to pursue its legitimate interests in monitoring and improving its customer support services.

4. Research and development. We use data for testing, research, analysis, product development and machine learning to improve features for users. This makes our services more enjoyable and easier to use, and allows us to improve security or develop new services and features.

Agelis carries out the above activities in order to improve its existing services and functions and to develop new services and functions in its legitimate interest.

5. Mediating communication between users. For example, a driver can call or send a message to a passenger to confirm a pickup location, a passenger can contact the driver about an item left in the car, or a restaurant or courier can call the recipient of an order about delivery.

Agelis carries out the above activities in order to fulfil its obligations to users under the terms of its contracts with users.

6. Marketing and advertising. Agelis uses data (other than Guest User data) to promote its services and the services of Agelis partners. These may include:

Sending emails, SMS, push notifications and in-app messages or other communications that promote Agelis products, services, features, offers, promotions, contests, news or events in any way.

This may include the use of location history, driving and order history and usage data to send marketing messages that are tailored based on users' perceived or inferred interests and characteristics. For example, we may send push notifications with suggestions of a user's favorite destinations or merchants and/or in-app messages that offer discounts or promotions on products or merchants similar to those that or with which the user has previously placed an order.
Displaying Agelis ads in apps or on third-party websites. This includes using location data, driving and order history and/or usage data and sharing hashed email addresses and device or user identifiers with advertising partners (such as Facebook and TikTok) to tailor such ads to the interests of those users.
Displaying third-party advertisements on Agelis apps or in connection with our services.

These include ads for restaurants and merchants that are available on Agelis. These ads (which we refer to as "sponsored offers" in the Agelis apps) contain recommendations that are personalized based on users' location and order history.

This includes ads for other third party products or services that are tailored based on observed or inferred user interests and characteristics, which we determine based on data such as approximate location, trip data and history, usage data, demographic data (which may include inferred gender), and device and/or user identifiers.

It also includes ads customised based on the actual ride order or delivery data, including the time of the order and the services ordered. For example, when a user orders a ride to a supermarket, we may serve ads in the app for third-party products sold at that supermarket.
Measuring the effectiveness of Agelis and third-party ads displayed on Agelis apps or in connection with our services.

Unless users consent, we do not sell or transfer their data to third parties for direct marketing or advertising purposes. However, in order to serve personalized third-party ads and measure their effectiveness, we may share data such as the ad or device identifier, hashed email address, IP address, approximate location, and current ride or order information with advertising providers. These intermediaries may use or share that data for their own purposes. Users can turn off ad customisation in the Agelis app here. For more information on Agelis' data sharing practices, please see the Data Sharing and Transfer section below.

Agelis carries out the above activities in order to send users communications about its services and features or communications about its partners' services and features, based on its legitimate interests. For information on how Agelis may use your data for marketing and advertising purposes, please see the Choice and Transparency and Marketing Options sections.
7. Non-marketing communication. Agelis may use the Data to send surveys and other communications that are not intended to promote the services and/or products of Agelis or its partners. We may also send communications to users regarding elections, votes, referendums, or other political processes that affect our services. For example, Agelis has in the past sent email notifications to some users about votes or pending legislation that could restrict Agelis services in the area where those users are located.

Agelis performs the above activities in order to fulfil its obligations under its contracts with users or to inform users of events that may affect their use of Agelis services in its legitimate interest and in the legitimate interest of users.

8. Court proceedings and legal requirements. We use the Data to investigate or resolve complaints and disputes about your use of Agelis Services, to comply with applicable laws, regulations or operating licenses and agreements, or in legal proceedings or at the request of government authorities (including the police and courts).

Agelis carries out the above activities to pursue its legitimate interests in investigating and resolving claims and disputes regarding the use of Agelis services and features or to comply with applicable legal requirements.

C. Cookies and third-party technologies
Agelis and its partners use cookies and other identifying technologies on their websites and in their apps, emails and online advertising for the purposes described in the Agelis Cookie Statement.

Cookies are small text files that are stored on your browser or device from websites, apps, online media or advertising. Agelis uses cookies and similar technologies for the following purposes:

user authentication,
saving user preferences and settings,
content popularity,
organising advertising campaigns and measuring their effectiveness,
analysing website traffic and trends, and generally all research into the online behaviour and interests of users of our services.
We may also allow other partners to measure and analyze traffic to our site, display advertising on the Internet on our behalf, or measure and track the impact of such advertising. These entities may use cookies, web beacons, SDKs and other technologies to identify the devices through which users visit our website or other online sites and services.

For more information on how we use cookies and other technologies mentioned in this section, please see our Cookie Statement.

D. Data sharing and transfer
Some Agelis services and features require sharing data with other users. In some cases, we share data because you ask us to. We may also share data with our affiliates, subsidiaries or partners for legal reasons or in connection with any claims or disputes.

Agelis can share data:

1. With other users

Examples:

We provide drivers with the passenger's first name and rating and pick-up/drop-off location information.
When carpooling, we pass on the passenger's first name to the passengers. During the co-passage, passengers can also learn the drop-off location of their fellow passengers.
We provide couriers and restaurants or retailers with the first name and delivery address of the order recipient and order information. To the extent permitted by law, we may also provide ratings and feedback or other information to restaurants or merchants and couriers.
For drivers and couriers, we may provide data such as name and photo, make, model, color, license plate and photo of the car, location (before and during the ride), average user rating, total number of rides, time since the user registered as a driver or courier, contact information and driver or courier profile including compliments and other user feedback to passengers, order takers and restaurants or merchants.

We also provide passengers and order recipients with receipts containing details such as a breakdown of the amounts charged, the first name and photo of the driver/courier and a map of the route. Where required by law, receipts also include other information.
With respect to Agelis invitees, we may transmit certain data about invited users, such as the number of rides or the user who invited them, to the extent we need it to determine the reward for the invitation.
2. At the user's request

We can share data:

With other people at the user's request. For example, we may share the user's approximate arrival time and location with a friend when the user requests it, or we may share the user's ride information when he or she splits the fare with a friend.
With Agelis business partners. For example, when you order a service through a partnership or a third-party promotional offer, Agelis may transfer certain data to the partner or provider of the offer. Such partners and providers may include, for example, other services, platforms, applications or websites that use our APIs, car and service providers, providers of APIs or services that Agelis uses, or restaurants, retailers and other Agelis business partners and their users in connection with promotions, contests or specialized services.
With emergency services. We offer features that allow users to share data with police, fire and rescue services in an emergency or after certain incidents. For more information, see the following sections on Choice and transparency and Sharing data with emergency responders.
3. With the public

User questions and comments in public forums, such as Agelis blogs or Agelis social media pages, may be freely accessible to the public, including any data contained in those user questions or comments.

4. With the Agelis account holder

When a user receives services through someone else's account, we may transfer data about the relevant rides or orders (including location data) to the account holder. This happens, for example, in the following situations:

The driver or courier uses an account that belongs to or is linked to a partner transport company or Agelis partner restaurant.
A friend or family profile user arranges a ride or delivery for another user.
The courier delivers as a substitute (UK only).
5. With Agelis subsidiaries and affiliates

We share some data with our subsidiaries and affiliates who provide services or process data on our behalf. For example, Agelis processes and stores data on behalf of its international subsidiaries and affiliates.

6. With Agelis service providers and business partners

These include:

payment processors and intermediaries,
providers of background checks and identity checks,
cloud storage providers,
Google - in connection with the use of Google Maps in Agelis applications (please see Google's privacy policy for information on how Google collects and uses data),
social networks (including Facebook and TikTok) - in connection with the use of their tools in Agelis apps and websites (see Facebook's privacy policy and TikTok's privacy policy for information on how they collect and use data),
advertising intermediaries that allow Agelis to serve personalised ads and measure their effectiveness,
marketing partners and marketing platform providers (including social media advertising services, ad networks, independent data providers and other service providers) - for the purposes of reaching our users, better understanding their interests and measuring the effectiveness of ads,
research partners, including those who conduct surveys or research in collaboration with or on behalf of Agelis,
suppliers who help Agelis improve the security and safety of its applications and services,
consultants, lawyers, accountants and other professional service providers,
partner insurance companies and financing providers,
Airport,
providers of bikes and scooters that can be rented through Agelis apps such as Lime,
external car providers, including fleet partners and partner car rental companies.
7. For legal reasons or in the event of a dispute

Agelis may transfer user data when it believes it is required to do so by applicable laws, regulations, operating licenses or agreements, legal proceedings or governmental requests, or when it believes it is otherwise appropriate for security or similar reasons.

This includes sharing data with the police and courts, public health authorities, other government agencies, airports (if required by the airport authority as a condition of operating on airport property) or other third parties, if necessary to enforce our terms and conditions, user agreements or other policies, if necessary to protect the rights or property of Agelis or anyone else, or if any disputes or legal claims arise in connection with the use of our services. If you use someone else's payment card and there is a dispute in connection with it, we may be legally obligated to transfer your data to the cardholder, including travel and order data.

This also includes sharing data with someone else in connection with a potential merger, sale of assets, consolidation or restructuring, financing or transfer of all or part of our business to another company, or in connection with any of these negotiations.

8. With consent

Agelis may also share User Data other than that set out in this Policy, provided that Agelis notifies the User and receives the User's consent.

E. Data retention and deletion
Agelis retains user data for as long as it is needed for the purposes described above.

Agelis stores user data in order to provide its services and comply with its legal obligations.

Agelis retains user data for as long as it is needed for the purposes described above. The length of time we retain user data is determined by the type of data, the category of users to whom the data relates, and the purposes for which we collected the data.

In addition, the length of time Agelis retains user data may be determined by legal and regulatory requirements, security requirements and the need to prevent fraud, or issues related to the user account such as an outstanding balance or an unresolved claim or dispute.

Examples:

We store the user data of travellers and order recipients (for example, user profile data or login data) for the duration of their user account and process it for the purpose of providing our services.
We retain certain categories of user data for a maximum of 7 years, regardless of the duration of the user account. This includes, for example, location data from which we calculate the toll charge in accordance with tax regulations.
We retain certain categories of data for all users for a period of time unrelated to the existence of the relevant user account to prevent fraudulent use of the app. The length of time for which data is retained will depend on whether the data is necessary for security or fraud prevention purposes, or the requirements of laws and regulations. Examples include incomplete driver applications, which we retain for 1 year, and rejected driver applications or customer support communications regarding security incidents, which we retain for 7 years.
As required by law or regulation, for security reasons, to prevent fraud, or because of issues related to a user's account (when a user has an outstanding balance or a pending claim or dispute), we may retain certain categories of data after a user's account is deleted. These include profile data, car data or tax-related data. Typically, this means that we keep the account and data of a given user for 7 years after the deletion request.
Users can request deletion of their accounts at any time. Agelis may retain Users' data even after receiving a request to delete it, for legal reasons or for reasons set out in this Policy.


Users can ask us to delete their account at any time via the Agelis app in the Settings & Privacy menu or via the Agelis website (passengers and order recipients here, drivers and couriers here, and users who pay as guests here).

When Agelis receives a request to delete an account, it deletes the account and associated data. However, it will retain some data because it is required to do so by law or regulation, because it needs it for security, safety, or fraud prevention purposes, or because it is related to a user's account that is in arrears or has a pending claim or dispute. Because we are required to follow certain laws and regulations that apply to drivers and couriers, this usually means that we retain the account and data of these users for a legally mandated retention period from the time we receive a deletion request. We will usually delete passenger and order recipient data within 90 days of receiving a request to delete it (subject to the exceptions set out above which require us to or need to retain that data).

IV. Choice and transparency
Agelis allows users to view and specify the data it is allowed to collect about them through:

privacy settings,
permissions on the devices,
In-app reviews,
marketing opportunities. 
Users can also ask Agelis to show or hand over their data, to change, update or delete their account, or to restrict the processing of their data.

A. Privacy settings

In the Settings & Privacy menu in Agelis, passengers and order recipients can set or adjust their preferences for collecting and sharing location data, sharing data with emergency responders and notifications. Our Privacy Center is also available in a web version.

Collection of location data (passengers and order recipients)

Passengers and order recipients can enable or disable Agelis from collecting location data from their mobile devices in their device settings, which can be found in the Settings > Privacy > Location menu.
Sharing your current location (passengers)

Passengers can enable or disable Agelis from sharing their current location data from their mobile devices with drivers in the device settings found in the Settings > Privacy > Location menu.
Sharing data with rescuers

Passengers can enable Agelis to share their current location data from their mobile devices with police, fire and rescue services. This data may include the approximate location when calling 911, the make, model, color and license plate of the car, the passenger's name and phone number, pick-up and drop-off locations, or the driver's name.

Passengers can turn this feature on or off in the Settings > Privacy > Location menu or in the Security Centre.
Drivers and couriers can enable or disable data sharing with emergency responders via the application settings (under the Data sharing with emergency responders menu) or via the Safety Tools.
Notifications: account and journey information

Agelis sends users notifications about their ride status and messages about their account activity. Notifications are an important part of the Agelis app and cannot be turned off. However, users can choose how to receive these notifications. They can set this in the Settings & privacy menu.
Announcements: discounts and news

Users can allow Agelis to send them push notifications about discounts and news. Push notifications can be turned on or off in the Agelis app under the Settings & Privacy menu.
News from restaurants and retailers

B. Authorisations on equipment

Most mobile device platforms (iOS, Android, etc.) define certain types of device data that apps cannot access without user consent, and consent is granted differently on each of these platforms. Check your device settings or contact the manufacturer.

C. Rating pages in the app

Drivers and passengers can rate each other between 1 and 5 stars after each journey. For each user, we calculate the average of the ratings they have received and display it to other users they provide services to or receive services from. For example, drivers are shown the ratings of passengers who book rides with them, and passengers are shown the ratings of the driver who gives them a ride.

Thanks to this two-way system, everyone behaves responsibly. Drivers and passengers are respectful and safe.

Passengers can find their average rating in the main menu of the Agelis app. They can view a detailed breakdown of their average rating in the Agelis Privacy Center.

Drivers can view their average rating by tapping on their profile photo in the Agelis Driver app. Click here to view more information.

Couriers receive reviews from order takers, restaurants and retailers. Click here to view more information.

D. Marketing and advertising opportunities

Agelis provides users with the following options regarding the use of their data for marketing and advertising purposes:

Customized marketing messages from Agelis: Users can specify here if they want to receive notifications (such as emails, push notifications or in-app messages) about Agelis products and services that are customized based on their data to make them more relevant to them. Users can also specify here if they want to receive any marketing emails from Agelis.
Agelis ads: This is where users can determine whether their data can be used and shared with advertising partners to serve customized ads for Agelis products and services on someone else's apps and websites, or to measure the effectiveness of those ads.
Restaurant and Merchant Ads: Here, users can specify whether Agelis can use their order and search history to serve customized ads for restaurants or merchants available on Agelis.
Third Party Ads: Here, users can determine whether Agelis may use their data to serve ads for third party products or services that are tailored to the user's perceived or inferred interests and characteristics.
Cookies and related technologies: for information on how Agelis may control the use of cookies and related technologies, including for the purpose of serving personalized ads, please see our Cookie Notice.
E. Requests for user data

Agelis offers different ways for users to ask about, comment on, or withdraw consent to the processing of their data.

Access to data: Users can access their data (including profile data and ride or order history) via Agelis apps or the Agelis website. Users can also view an online overview of their account information using our View Your Data feature, which includes the number of rides or orders, ratings, progress on reward conditions, and the number of days since they registered with Agelis. Users can also request access to their data here.
Data portability: users can request a copy of their data through our Download Your Data tool. An overview of the data available through this tool can be found here. Users can also request a copy of their data here.
Change or update your data: users can change their name, phone number, email address, payment method and photo on their account in the settings of the Agelis apps or the driver portal. Users can also request to update or correct their data here.
Data deletion:Users can request deletion of their account at any time via the Agelis Privacy Center or the Settings & Privacy menu in Agelis.
Objections, Restrictions and Complaints: users may ask Agelis to stop using some or all of their data or to restrict the use of their data. Among other things, they may object to the use of data based on Agelis' legitimate interests. Agelis may continue to process the data after such objection or request, to the extent required or permitted by law.

Depending on where users are located, they may have the right to complain to their country's data protection authority about Agelis' treatment of their data. For example, users in the European Union and South America can send such complaints to the data protection authorities in the country where they live.

Users can send their objections and complaints from here.
V. Updates to this policy
We may update this policy from time to time. 

We may update this policy from time to time. If we need to make any material changes, we will notify you in advance, either on the Agelis apps or otherwise, such as by email. Also, please come back and re-read this Policy from time to time to keep up-to-date on how we protect your privacy.

If we do so and you continue to use our services, to the extent permitted by law, we will treat this as your acceptance of the updated policy.